ЛИСКІВСЬКА СІЛЬСЬКА БІБЛІОТЕКА
Цей рік має стати поштовхом до подальшого вивчення
минулого та сьогодення України, викликати бажання дізнатися більше про життя
Великого Кобзаря, значення його творчості.
Святкування ювілею
Тараса Шевченка є надзвичайно важливим для всього українського суспільства.
Шевченка справедливо називають поетом слова, співу, митцем пензля. Тарас
Григорович Шевченко – син українського народу, гордість і слава його.
Т.Шевченка називають національним поетом, але не тільки за те, що він закликав до незалежності України, а й тому, що душа нашого читача на якомусь підсвідомому ,релігійному рівні відчуває душу поета. Український народ прийняв, осягнув його, як жодного митця жоден інший народ. В стародавніх хатах портрет Шевченка висів на покуті поруч з Божницею. Люди читали по пам'яті Шевченка. Такого шанування не удостоївся від свого народу жоден митець. Народ сприймав його як Божого посланця у період найглибшого затихання національного життя, як „апостола" та „пророка" української нації у біблійному розумінні цих слів.
На той час нація потребувала для свого порятунку відродження духу. Шевченко і з'явився як поет, слово якого було здатне відродити дух нації. Національне життя виражається, насамперед, у культурі, яка свідчить про ії традиції, історію. Необхідно зосередити увагу на тому, що кожна нація цікава світу своїм духовним потенціалом. І „Кобзар" є своєрідним поясненням нашого національного буття. Бо це свята книга, що зберігає наш генетичний духовний код - мову. Прочитання „Кобзаря" безкінечне. Шевченко засвідчив воскресіння нації у драматичний період національної історії: бездержавності, заборони української мови, українського друкованого слова, занепаду національної еліти... Нація відчула, що у неї є духовна сила, з якою можна йти у майбутнє.
Т.Шевченка називають національним поетом, але не тільки за те, що він закликав до незалежності України, а й тому, що душа нашого читача на якомусь підсвідомому ,релігійному рівні відчуває душу поета. Український народ прийняв, осягнув його, як жодного митця жоден інший народ. В стародавніх хатах портрет Шевченка висів на покуті поруч з Божницею. Люди читали по пам'яті Шевченка. Такого шанування не удостоївся від свого народу жоден митець. Народ сприймав його як Божого посланця у період найглибшого затихання національного життя, як „апостола" та „пророка" української нації у біблійному розумінні цих слів.
На той час нація потребувала для свого порятунку відродження духу. Шевченко і з'явився як поет, слово якого було здатне відродити дух нації. Національне життя виражається, насамперед, у культурі, яка свідчить про ії традиції, історію. Необхідно зосередити увагу на тому, що кожна нація цікава світу своїм духовним потенціалом. І „Кобзар" є своєрідним поясненням нашого національного буття. Бо це свята книга, що зберігає наш генетичний духовний код - мову. Прочитання „Кобзаря" безкінечне. Шевченко засвідчив воскресіння нації у драматичний період національної історії: бездержавності, заборони української мови, українського друкованого слова, занепаду національної еліти... Нація відчула, що у неї є духовна сила, з якою можна йти у майбутнє.
Ця духовна сила сконденсована
у Шевченкових текстах, до яких ми постійно повертаємось.І торкаючись їх своєю
уявою, отримуємо засіб самовоскресіння: і духовного, і національного . Але
заповітною мрією Шевченка була „І братолюбіє пошли", котра проходить
червоною смугою майже в усіх його творах. Ця добра ідея бере свої початки ще з
дитинства, з дідусевих оповідань, з набожної християнської літератури, котра
вчила „ не платити злим за зле", „для доброго діла у істинного християнина
завжди є час молиться Богу, благодарити Творця"
Християнська свідомість Т. Шевченка зумовлювала цілісність, синкретизм творчості, до речі, надавала певний ритм мислі й поетичному слову. А отже, думка про те, що поезії Кобзаря співаються як молитва, не міф, а напевно, ще не розгадана таємниця творчості поета
Християнська свідомість Т. Шевченка зумовлювала цілісність, синкретизм творчості, до речі, надавала певний ритм мислі й поетичному слову. А отже, думка про те, що поезії Кобзаря співаються як молитва, не міф, а напевно, ще не розгадана таємниця творчості поета
Т. Шевченко формулює
національну ідею у поетичній формі напрочуд просто й ємко, що не вдавалося
цілим арміям істориків, політологів, політиків. Духовний простір, що єднає
всіх, хто жив і живе в Україні, — це прагнення до свободи, волі.
"Свобода-воля" виступає символом національної гідності та єдності.
Українська ідея в такому розумінні є лейтмотивом поетичного дискурсу Шевченка.
Ідея свободи варіюється в безлічі варіантів: політичної незалежності,
економічної, культурної, інтелектуальної, духовної свободи, свободи сумління,
свободи вибору.
Геніальність Т. Шевченка полягає в тому, що через національне він поширює загальнолюдське, прозирає сакральні смисли буття людства і свого власного народу. Повернення волі, свободи сприймається поетом не лише як воля Бога, а як результат дій народу і кожної людини. Вислів Шевченка "Борітеся — поборете", що випромінює енергію дії, перетворився на символіку активного життя.Отже спасіння — це не пасивний стан очікування правди, волі, а активне й моральне життя, і як нагорода за таке життя — рай. У Шевченка "рай" — власна країна, збудована вільними, творчими людьми. Поезія Кобзаря — вічна книга українців. Для кожного покоління вона була і залишиться джерелом глибинних смислів нашого буття.
Геніальність Т. Шевченка полягає в тому, що через національне він поширює загальнолюдське, прозирає сакральні смисли буття людства і свого власного народу. Повернення волі, свободи сприймається поетом не лише як воля Бога, а як результат дій народу і кожної людини. Вислів Шевченка "Борітеся — поборете", що випромінює енергію дії, перетворився на символіку активного життя.Отже спасіння — це не пасивний стан очікування правди, волі, а активне й моральне життя, і як нагорода за таке життя — рай. У Шевченка "рай" — власна країна, збудована вільними, творчими людьми. Поезія Кобзаря — вічна книга українців. Для кожного покоління вона була і залишиться джерелом глибинних смислів нашого буття.
0 коментарі(в):
Дописати коментар
Підписка на Дописати коментарі [Atom]
<< Головна сторінка